Soppbuffé

Idag var Fredrik sugen på ostfrallor så det blev soppa till middag. Jag ville ha tomatsoppa men det ville inte Fredrik så det fick bli en buffé av lite olika sorter i stället. Det är ju toppen med de här portionsburkarna.



Jag gillade inte riktigt tomatsoppan, de hade blandat i stjärnanis och nejlika också, inte riktigt den smaken jag var ute efter. Thaisoppan var däremot en riktig fullträff, lite stark och med krispiga grönsaker.

Jag har vabbat idag för Elin hade feber när jag hämtade henne. Hon måste ha en feberfri dag hemma innan hon får återgå till dagis igen så jag blir hemma i morgon också. Hon hade 37,9 i morse och 37,7 nu ikväll så vi får se hur det utvecklar sig.

Vi åkte till Rusta i Strängnäs en sväng idag, en ny butik. Jag hittade en sak jag inte ens visste att jag behövde.
Flera småburkar för bara 19 kr. Perfekt till mina matlådor då jag ofta vill ha med lite lingonsylt, saltgurka, kall sås, några oliver eller lite salladsdressing så inte salladen ska bli blöt och mosig som den blir om man har i dressing kvällen innan.


Kommentera här: