Leos Lekland

Det var en regnig dag idag så vi åkte till Leos Lekland, Pia och jag. Vilket härligt ställe det är, en gigantisk lekplats, inomhus. Sånt fanns minsann inte när jag var liten.






Roligt för Elin att kunna röra sig fritt.



Sixten har bestämt att han ska ha sitt kalas i piratrummet där när han fyller år. Då lägger man typ 150 kr per barn som man bjuder och så får man marängsviss, dricka, godispåse, present till födelsedagsbarnet och entré till leklandet såklart. Man behöver inte planera, baka eller städa, och barnen får leka och ha roligt. Perfekt!





Ikväll är Fredrik på Strängnäs Truck Meet, Sveriges största lastbilsträff, som äger rum mellan Stallarholmen och Strängnäs. Han träffar massa kompisar och dricker bira medans de känner på kromet och lyssnar på hur en V8 låter eller vad fasen de nu hittar på.

Själv har jag gjort en brasa, käkat kräftor och hyrt film, Sixten såg Turbo, om den snabba snigeln. Själv såg jag Escape plan, med Stallone och Schwarzenegger, regisserad av Håfström, som gjorde Ondskan, den gamla Guillou-filmen. Riktigt spännande och helt klart sevärd, är mitt omdöme.



Kommentera här: