Öppna förskolan

I fredags var jag och Elin på öppna förskolan i Stallarholmen en sväng. Det var säkert 10 mammor där, och 15 barn, så det var kul att få träffa lite folk.




Jag ska ta med Sixten dit på torsdag då de har kyrkans barntimmar. Det är bra för honom att få träffa lite kompisar och får han något att göra när han inte är på dagis.

Egentligen är jag emot det kyrkliga, men de pratar om mycket bra saker också; Hur man ska vara mot varandra osv, uppblandat med bibelord, lek, sång, pyssel och bön.

I veckan som gick var jag och Sixten på 12 korgar, som är pingstkyrkans secondhand-butik. Jag var på jakt efter Tupperware-burkar till mjöl, socker och havregryn osv, men jag hittade inget bra, Sixten däremot shoppade en kvarn för hela 5kr som han fastnade för.


Här är min frukost idag:


Ett par pressade äpplen och lite limejuice. Körd i mixern med en banan, naturell yoghurt och en rejäl näve färsk spenat. Gott, och nyttigt!


Idag har vi varit och tittat på tapeter till Elins rum, vi har börjat slita ner de gamla där inne, hoppas det går snabbt att göra i ordning. Det kommer att bli så himla fint när det blir klart. Vi tittade i två kataloger, och sen fastnade vi för samma tapet, smidigt!



Kommentera här: