Bakdags

I fredags fick vi våra prenumererade tidningar. Väldigt trevligt för både tripp, trapp och trull.



Problemet är att man blir ju så sugen på att baka när man börjar bläddra i Hembakat-tidningen. Jag älskar recept där man har allt hemma och bara kan gå ut i köket och sätta igång när man får lust att baka. Jag brukar ha skafferiet fullt av bakingredienser för jag avskyr att behöva planera, köpa jäst och sånt. Därför blir det sällan bullar i det här huset, men oftare mjuka kakor. Idag ville jag baka de här sega kola- och havrerutorna. De är såna bra ha-i-frysen-kakor att ta fram vid oväntat besök.



Jag tycker de blev väldigt lika originalet. Sixten åt 4 redan innan de svalnat så det är ett gott betyg. Fredrik tyckte de var aningen mjuka och inte sega nog så man ska nog ha lite större form så de blir lite tunnare och nästa gång ska jag ha malen ingefära i också för det ger fantastiskt god kola-smak. Om jag åt någon? Jodå, jag smakade också, såklart.



Kommentera här: