Dop för Elin Selma, 23/11 2013

I lördags var det dags för dop för vår lilla Elin. Hon är 4 månader gammal nu och den dopklänning som har gått i arv i vår familj passar perfekt. Den hade både jag och min syster när vi döptes, och även alla hennes barn och Sixten. Alla namnen på barnen som är döpta i klänningen finns broderade på den, den är väldigt fin.
Det var en solig dag i slutet av november men kändes mer som tidig vår. Jättehärligt. Elin var inte helt nöjd med arrangemanget och skrek en del i kyrkan, prästen trodde hon skulle passa fint i en kyrkokör. Själva dopet går ju rätt snabbt som tur är och vi sjöng tre psalmer, Måne och Sol, Gud som haver barnen kär och Bered en väg för Herran, för att markera att 1'a advent är nästa helg.
Det var en fin cermoni och efteråt åkte vi hem till oss och fikade. Vi var totalt 13 personer, bara den närmsta släkten. Det räcker gott åt oss, det behöver inte vara ett stort jippo när man döps tycker vi. Smörgåstårta och så en jättegod doptårta som är gjord av Marie Nivelius i Stallarholmen.
 
Mamma och jag vek servietter och gjorde dukningen. Jag älskar rosorna som är lite "smutsrosa".
 
Här sitter vi och käkar smörgåstårta. Den beställde jag på Ica i Stallarholmen.
 
Tårtan som är så himla söt. Fylld med blodapelsinmousse och hallon, och vit choklad vill jag minnas.
Gudomligt god!
Sixten var så glad att få träffa sina kusiner, det blir lite för sällan!
 

Kommentera här: