Julpyntat

Äntligen har jag fått plocka fram mina julsaker. Jag har köpt en ny julstjärna till vardagsrummet, våra fönster kräver liksom en rejäl pjäs. Vad tycker ni? Gardinerna är köpta på kappmetervara från Ellos, smidigt när man har så många fönster. Här bakom ser man att vi har en fotbollsplan som lyser upp fint. I fönstret vid matbordet hänger en skylt med texten "Jag såg mamma kyssa tomten jag..."
Min favorit julpryl är den här kyrkan. Den har hängt med hela min barndom. Man drar upp dem på sidan så spelar den "Stilla natt."
Fredriks favorit julsak är tomten som står till höger om ljusen på spisen. Den kommer från hans morfar och är i den där klassen "tar du sönder morfars tomte så åker du ut"
Åh vad jag längtar till jul!!! Snart ska vi köpa deg för att göra eget pepparkakshus. Och så har vi sparat toarullar så vi ska kunna göra smällkarameller fyllda med godis. Snart får ni se hur årets paketkalender blev.

Kommentera här: