Specialleverans!

Jag har länge väntat på att glassbilen ska komma till vårt kvarter, men jag tycker aldrig jag hör det karaktäristiska plingandet så häromdagen tittade jag på deras hemsida för att se när de kommer till oss nästa gång. Det var för lång tid kvar, dessutom stannar de inte precis i närheten. Plus att det är väldigt sent på kvällarna. Men så såg jag att man kunde beställa glass online, och beställer man för mer än 250 kr så levereras det hem fraktfritt inom 48 timmar. Hur bra är inte det!!?? 
 
Så igår fick vi vår specialleverans. Sixten sprang som en gasell ut till bilen när han plingande stannade till utanför vår postlåda.
 
Chauffören skulle lägga till ett extra stopp på vår gata sa han, tro fan det, när jag handlade för över 600 kronor!
En hel låda i frysen fick vi avvara till glass. Men det gillar jag, jag vill att mitt hus ska vara ett hus som aldrig blir tomt på glasspinnar. :)
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Kapten Enstrumpas mamma:

Lyckliga Sixten!!! Kan inte ens minnas när jag shoppade från glassbilen sist, måste ha varit en sisådär 25 år sen ^^ /Spättan

Kommentera här: